Mendelova univerzita v Brně usiluje o zajištění zdraví a bezpečnosti studentů a zaměstnanců. Za tímto účelem byl zřízen Krizový štáb MENDELU, který nepřetržitě monitoruje aktuální epidemiologickou situaci. Režim na univerzitě se řídí předpisem ze dne 3.12. Nařízení rektora č. 10/2020 Opatření k zabránění zavlečení a šíření koronaviru.
AKTUÁLNĚ
Na základě aktuálního usnesení vlády platí:
- Zákaz osobní přítomnosti více než 10 studentů a účastníků kurzů celoživotního vzdělávání na výuce a zkouškách
- Zákaz poskytování ubytování na kolejích těm studentům vysokých škol, kteří mají na území České republiky jiné bydliště. Výjimku tvoří studenti, kteří se mohou účastnit vzdělávání. Bližší informace o aktuálních podmínkách ubytování na kolejích najdete na stránkách Správy kolejí a menz MENDELU.
Na základě posledního jednání krizového štábu MENDELU platí:
- Individuální návštěvy knihovny a studovny jsou povoleny při dodržování všech opatření. Více informací o aktuálním provozu knihoven najdete zde.
- Od středy 13. 1. menza podává jídlo pouze do krabičky k odnosu s sebou, aby se eliminovala možnost šíření nákazy. Konzumace jídla na místě není možná.
- Letní semestr bude probíhat on-line (i zkoušky budou většinou v on-line podobě - konkrétní informace studenti zjistí od jednotlivých fakult). Případné změny výuky do fyzické podoby budou avizované s dostatečným předstihem.
Krizový štáb Mendelovy univerzity v Brně se dohodl na změně barvy univerzitního semaforu od 12. října na barvu červenou.
Home office
Na základě usnesení vlády České republiky je od středy 28. října 2020 nařízeno zaměstnavatelům využívat práci z domova (home office), pokud je to vzhledem k charakteru práce a provozním podmínkám možné. Žádám proto vedoucí pracovníky, aby stanovili režim pracovišť a využívání home office zaměstnanců takovým způsobem, aby byl zajištěn chod všech součástí univerzity. Současně apeluji na vedoucí pracovníky, aby zajistili dodržování všech hygienických opatření na pracovištích. Jsou zakázány veškeré porady a zasedání s osobní účastí, minimalizujte osobní schůzky v rámci univerzity, co možná nejvíce záležitostí řešte prosím on-line a telefonicky. Menza bude stále v provozu při dodržování hygienických a vládních nařízení (roušky, desinfekce, odstupy).
Společnými silami musíme přispět ke zpomalení šíření nákazy, všechny nás čeká velmi těžké období.
Děkuji Vám za spolupráci, buďte zdrávi,
prof. Ing. Danuše Nerudová, Ph.D.
rektorka
Univerzitní semafor
0 - Nulové nebo zanedbatelné riziko
Studenti:
- Doporučeno nosit roušky či jinou ochranu nosu a úst
- Povinností desinfekce rukou při vstupech do areálu univerzity, při vstupu do budovy i při vstupu do učeben
- V případě vykazování symptomů Covid-19 studenti nevstupují do areálů univerzity
- Zahraniční studenti ze zemí s vyšším stupněm rizika nákazy musí absolvovat test na Covid-19
- Pokud student doloží lékařským potvrzením, že patří do rizikové skupiny, po dohodě s vyučujícím se nemusí účastnit kontaktní výuky
Zaměstnanci:
- Doporučeno nosit roušky či jinou ochranu nosu a úst, desinfekce rukou u všech vstupů
- Vyučující přijíždějící ze zemí s vyšším stupněm rizika nákazy musí absolvovat test na Covid-19
- Zahraniční cesty se řídí nařízením Ministerstva zahraničních věcí ČR
- V případě vykazování symptomů Covid-19 požádá zaměstnanec orgán zaměstnavatele o práci z domova
Provoz areálů:
- Standardní
- Všem externím osobám je doporučeno nošení roušek či jiné ochrany dýchacích cest a použití dezinfekce
Provoz Správy kolejí a menz (SKM):
- Bez omezení, případně dle nařízení ředitelky SKM
Provoz Centra sportovních aktivit (CSA):
- Bez omezení
Provoz Botanické zahrady a arboreta (BZA):
- Bez omezení
Provoz Ústřední knihovny a Informačního centra:
- Bez omezení
1 - Výskyt nákazy bez komunitního přenosu
Studenti:
- Nařízeno nosit roušky či jinou ochranu nosu a úst, desinfekce rukou u všech vstupů
- V případě vykazování symptomů Covid-19 studenti nevstupují do areálů univerzity
- Zahraniční studenti ze zemí s vyšším stupněm rizika nákazy musí absolvovat test na Covid-19
- Pokud student doloží lékařským potvrzením, že patří do rizikové skupiny, po dohodě s vyučujícím se nemusí účastnit kontaktní výuky
- Kontaktní výuka v max. počtu 100 osob v jedné místnosti. V případě vyššího počtu osob v jedné místnosti bude výuka online
Zaměstnanci:
- Nařízeno nosit roušky či jinou ochranu nosu a úst, desinfekce rukou u všech vstupů
- Zaměstnanci přijíždějící ze zemí s vyšším stupněm rizika nákazy musí absolvovat test na Covid-19
- Zahraniční cesty se řídí nařízením Ministerstva zahraničních věcí ČR
- V případě vykazování symptomů Covid-19 požádá zaměstnanec orgán zaměstnavatele o práci z domova
- Omezeno pořádání akcí, porad a zasedání v uzavřených prostorách nad 100 osob. Ve venkovních prostorách pak nad 500 osob
Provoz areálů:
- Standardní
- Všem externím osobám je nařízeno nošení roušek či jiné ochrany dýchacích cest a použití dezinfekce
Provoz Správy kolejí a menz (SKM):
- Při prvním vstupu na koleje univerzity je od studentů vyžadováno písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění Covid-19
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno a dle nařízení ředitelky SKM
Provoz Centra sportovních aktivit (CSA):
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno
Provoz Botanické zahrady a arboreta (BZA):
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno
Provoz Ústřední knihovny a Informačního centra:
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR, Krajské hygienické stanice Brno a Ministerstva kultury ČR
2 - Počínající komunitní přenos
Studenti:
- Nařízeno nosit roušky či jinou ochranu nosu a úst, desinfekce rukou u všech vstupů
- V případě vykazování symptomů Covid-19 studenti nevstupují do areálů univerzity
- Zahraniční studenti ze zemí s vyšším stupněm rizika nákazy musí absolvovat test na Covid-19
- Pokud student doloží lékařským potvrzením, že patří do rizikové skupiny, po dohodě s vyučujícím se nemusí účastnit kontaktní výuky
- Kontaktní výuka v max. počtu 100 osob v jedné místnosti. V případě vyššího počtu osob v jedné místnosti bude výuka online
Zaměstnanci:
- Nařízeno nosit roušky či jinou ochranu nosu a úst, desinfekce rukou u všech vstupů
- Zaměstnanci přijíždějící ze zemí s vyšším stupněm rizika nákazy musí absolvovat test na Covid-19
- Zahraniční cesty se řídí nařízením Ministerstva zahraničních věcí ČR
- V případě vykazování symptomů Covid-19 požádá zaměstnanec orgán zaměstnavatele o práci z domova
- Zakázáno pořádání akcí, porad a zasedání v uzavřených prostorách nad 100 osob. Ve venkovním prostorách nad 200 osob
- Vedoucím pracovišť se doporučuje umožnit zaměstnancům práci z domova
Provoz areálů:
- Standardní
- Všem externím osobám je nařízeno nošení roušek či jiné ochrany dýchacích cest a použití dezinfekce
Provoz Správy kolejí a menz (SKM):
- Při prvním vstupu na koleje univerzity je od studentů vyžadováno písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění Covid-19
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno a dle nařízení ředitelky SKM
Provoz Centra sportovních aktivit (CSA):
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno
Provoz Botanické zahrady a arboreta (BZA):
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno
Provoz Ústřední knihovny a Informačního centra:
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR, Krajské hygienické stanice Brno a Ministerstva kultury ČR
3 - Narůstající nebo přetrvávající komunitní přenos
Studenti:
- Omezený vstup studentů do areálů univerzity. Povolen vstup pouze individuálně po dohodě s vyučujícím, za účelem ubytování v zařízeních univerzity, pro stravovací zařízení univerzity a za účelem návštěvy Ústřední knihovny a Informačního centra
- Výuka probíhá pouze online
- Přijímání zahraničních studentů je až na výjimečné případy pozastaveno
Zaměstnanci:
- Je zajištěn základní provoz pracovišť. Zaměstnancům se nařizuje práce z domova. Vstup povolen pouze oprávněným osobám
- Pořádání akcí, zasedání, porad a podobná setkání je povoleno pouze online
- Přijímání zahraničních zaměstnanců je až na výjimečné případy pozastaveno
- Zahraniční cesty se zakazují. Povoleny jsou pouze služební cesty po odsouhlasení rektorky / děkana / ředitele ICV/ ředitele školních statků
Provoz areálů:
- Areály univerzity jsou veřejnosti uzavřeny. Vstup povolen oprávněným osobám externích subjektů
- V případě vykazování symptomů Covid-19 osoby externích subjektů nevstupují do areálů univerzity
Provoz Správy kolejí a menz (SKM):
- Při prvním vstupu na koleje univerzity je od studentů vyžadováno písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění Covid-19.
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno a dle nařízení ředitelky SKM
Provoz Centra sportovních aktivit (CSA):
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno
Provoz Botanické zahrady a arboreta (BZA):
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR a Krajské hygienické stanice Brno
Provoz Ústřední knihovny a Informačního centra:
- Provoz se řídí také dle pravidel Ministerstva zdravotnictví ČR, Krajské hygienické stanice Brno a Ministerstva kultury ČR
Krizový štáb MENDELU situaci nepřetržitě monitoruje, v případě potřeby spolupracuje s Krajskou hygienickou stanicí a přijímá potřebná opatření na zabránění šíření koronaviru.
Psychologické služby na MENDELU
Pokyny pro vyučující
Zpřístupnění učebních opor
Jako studijní opory je možné využít již dříve vytvořené elektronické knihy v rámci projektu eMendelu, řada učebních textů byla vytvořena při řešení různých projektů a jsou zveřejněny na různých webových serverech nebo v LMS systémech. Při přípravě nových akreditací kombinované formy studia byl pro mnoho předmětů vytvořen Průvodce studiem, který je nyní možno úspěšně využít.
Studijní materiály, které z nějakého důvodu nemohou být zveřejněny, je možné studentům uložit na Dokumentový server předmětu.
A je samozřejmě možné využít externí zdroje, učební opory partnerských univerzit apod., některé z nich jsou zpřístupněny speciálně po dobu opatření, jako je projekt Kramerius Národní knihovny ČR .
Další zajímavé zdroje prezentuje průběžně Ústřední knihovna MENDELU na svém webu a Facebookové stránce .
Jak se vzdělat v realizaci on-line výuky
K dispozici je řada různých informačních zdrojů až po online vzdělávací kurzy EPALE i webináře Euroguidance, jako je kurz Lektorské minimum, který je určen všem začínajícím lektorům a je vám k dispozici ZDARMA zde .
Zadávání a odevzdávání korespondenčních úkolů
Zejména cvičení je možné nahradil řešením korespondenčních úkolů, seminárními pracemi apod. Při jejich zadávání je ale potřeba vzít v úvahu celkové nároky na studenty a uvědomit si, že obdobně postupují všichni vyučující. .
Korespondenční úkoly je možné studentům ukládat na dokumentový server, případně zaslat hromadným e-mailem. Řešené úkoly je nejlépe shromažďovat do Odevzdávárny v UIS.
Vedení on-line přednášek, seminářů a cvičení
Pro podporu distanční formy vzdělávání shromažďuje informace a zajímavé odkazy MŠMT na svém webu .
Dobrou formou komunikace se studenty jsou on-line přednášky a konzultace. Je možné je realizovat různou formou v různých prostředích. Univerzita má k dispozici nástroj Microsoft Teams, který takovou výuku umožňuje. Návod k jeho využití je k dispozici v podobě elektronické knihy s názvem Microsoft Teams na portále https://emendelu.publi.cz/. Tento nástroj umožňuje sdílet video přenos, prezentaci v Microsoft PowerPoint, plochu počítače a prezentovat i použití různých softwarových nástrojů. Z on-line komunikace je možné pořídit záznam pro studenty, kteří se výuky nemohli zúčastnit osobně. Nejvhodnějším časem pro on-line přednášku je rozvrhovaná doba výuky, aby nedocházelo ke kolizím. Řada vyučujících touto formou vede také semináře nebo cvičení (projektová, teoretická, výpočtová apod.)
Další informační zdroje od firmy Microsoft:
Záznam z webináře pro pedagogy Univerzity Karlovy (česky)
Krátká videa dokumentující základní operace v MS Teams (anglicky)
Delší videa popisující podrobně nástroj Microsoft Teams včetně jeho pokročilých funkcí (anglicky)
Pro zájemce je dostupný také Microsoft Teams Blog (anglicky)
Konzultace se studenty
Pro konzultace se studenty je možno využít opět Microsoft Teams, ale také jiné nástroje jako je Skype, ICQ apod. Nejlepší je využívat pro výuku i komunikace jeden tým a pro jednotlivé aktivity vytvářet jednotlivé kanály. Lépe se v nich pak orientuje. Studenti také mohou prezentovat své výsledky touto cestou pro celou skupinu, i vzájemně diskutovat. .
Konzultace s kolegy
Také pro konzultaci s kolegy z ústavu je možné s výhodou vytvořit tým v prostředí Microsoft Teams. .
Literatura pro výzkumné aktivity
Souhrn všech dostupných databází včetně dočasně uvolněných zdrojů najdete zde.
Jsou vystaveny návody pro připojení z domova a návody pro vyhledávání.
Pokyny pro studenty
Konkrétní studijní záležitosti řešte prosím individuálně na studijním oddělení vaší fakulty.
Zajištění výuky v době mimořádných opatření a po jejich skončení
Informační podporu shromažďuje MŠMT a prezentuje na webu:
Podpora distanční výuky studentů má tři hlavní části:
- Elektronické opory v podobě PDF dokumentů, elektronických knih na eMendelu, prezentací, video záznamů apod. mohou být umístěny na úložiště v UIS, na eMendelu, webových serverech provozovaných fakultami či ústavy, e-learnigové opory v systému Moodle, stejně jako dostupné učební texty jiných univerzit. S výhodou je možno využít průvodce studiem, v rámci přípravy žádostí o akreditace nových studijních programů vyučovaných v kombinované formě studia jich bylo mnoho vytvořeno (šablonu vytvořil prof. Klimeš z ÚI PEF, spolu s příkladem řešení je uložena na SharePointu komise) Pokud některý vyučující vyčerpá přidělenou kapacitu na dokumentovém serveru, požádá svého SIF o navýšení kapacity a ten ho zajistí na OIT. V případě nepřítomnosti SIF je možné pořádat přímo OIT přes helpdesk.
- Korespondenční úkoly, které mohou zastoupit realizaci cvičení. Pokud však vstupují do hodnocení studenta, je nutné je ukládat do oficiálního úložiště v UIS.
- On-line výuka může být realizována pomocí Skype, YouTube (malé skupiny) nebo Microsoft Teams (návod poskytl dr. Procházka z ÚI PEF, je dostupný na SharePointu komise). Návod pro studenty je k dispozici od fy Microsoft, OIT rozešle odkaz na vhodný návod studentům.
Žádáme studenty, aby ke studiu přistupovali odpovědně, aktivně se zúčastňovali on-line výuky, řešili a odesílali korespondenční úkoly a připravovali se na zkoušky. Za současné situace není nutné žádné termíny posouvat, a to platí i v případě prodloužení platnosti opatření tak, aby zůstaly nejméně dva týdny kontaktní výuky v letním semestru 2019/2020 (týká se primárně končících ročníků). V posledních týdnech výuky by byla řešena situace specifických požadavků předmětů např. organizací blokové výuky apod. Za tímto účelem bude sestaven speciální rozvrh reflektující aktuální požadavky tak, aby zkouškové období bylo u nekončících ročků ukončeno nejpozději do 24. 7. 2020. Teprve, pokud by opatření přesáhlo až do posledních dvou týdnů rozvrhované výuky nebo zkouškového období, budou hledány formy on-line ověřování znalostí studentů, případně stanoveny nové termíny zkouškového období, tak aby délka zkouškového období nebyla zkrácena a studentům bylo umožněno všechny zkoušky řádně absolvovat, včetně koordinace zkušebních termínů, aby byl prostor zkouškového období co nejlépe využit a zkušebních termínů bylo dostatečné množství. Konkrétní řešení jsou specifická na jednotlivých fakultách, proto budou řešena v pravomoci jednotlivých fakult včetně úprav harmonogramu fakulty, tak aby státní zkoušky byly ukončeny a vypořádány v UIS nejpozději 30. 6. 2020.
Studium v akreditovaných studijních programech probíhá na VÚ ICV stejně jako na ostatních součástech MENDELU. Výuka v kurzech Univerzity třetího věku MENDELU je dočasně přerušena. Ostatní kurzy – programy celoživotního vzdělávání byly buď přerušeny, ukončeny, nebo se realizují distanční formou. Aktuální informace průběžně sledujte na www.icv.mendelu.cz anebo v případě potřeby kontaktujte příslušné osoby (nejlépe emailem).
Ochranná opatření pro hromadné návraty studentů ze zahraničí
- Oznámení proveďte bezprostředně po vstupu na území ČR. Neprovádějte je předem. Oznamte se v den příjezdu nebo den následující po dni příjezdu. Oznámení je možné provést na infolince KHS JmK (+420 773 768 994) nebo na e-mailu pendleri@khsbrno.cz.
- Po provedení oznámení nečekejte zpětnou vazbu. V této době není v silách hygienické stanice obratem reagovat na každý jednotlivý email. Pokud nám budou informace chybět, ozveme se Vám zpět na e-mail/telefon, který nám na sebe necháte. V opačném případě považujte svoji povinnost za splněnou.
- Dle znění mimořádného opatření nemůžeme na testy provedené v zahraničí brát zřetel. Výsledek testu je třeba zaslat na emailovou adresu pendleri@khsbrno.cz.
- Neposílejte nám místo výsledku testu SMS zprávy z laboratoře, že jste negativní. KHS JmK má sice přístup do informačního systému, kam laboratoře zasílají výsledky, ale nejsme schopni každý test ověřit. Přednost má kontrola testu u nemocných a jejich významných kontaktů. Navíc povinnost předložit výsledek testu hygienické stanici vyplývá dotčeným osobám přímo ze znění mimořádného opatření.
- Všechny osoby, na které se nevztahují výjimky z ochranného opatření, které mají povinnost se oznámit hygienické stanici, mají povinnost do 72 h od svého příjezdu předložit výsledek RT-PCR testu provedeného na území ČR. Pokud výsledek testu v tomto termínu nepředloží, musí strpět 10 dnů povinných karanténních opatření. S ohledem na povinnosti uložené ochranným opatřením definovaným vyučujícím a studentům (viz níže bod 7.) předpokládáme, že se studenti ihned po vstupu na území ČR nechají otestovat. Aktuálně je testovacích kapacit v Brně dostatek. Jejich seznam je uveden na https://koronavirus.mzcr.cz/. Stačí se pouze pár dnů předem objednat.
- Studenti a vyučující, kteří jsou státními příslušníky zemí, které nejsou na seznamu (aktuální seznam v příloze emailu) zemí s nízkým rizikem výskytu onemocnění COVID-19 nebo jsou státními příslušníky označených zemí dle bodu III.1 mimořádného opatření, kteří pobývali déle než 12 hodin v posledních 14 dnech na území těchto států, mají povinnost absolvovat test RT-PCR test, který musí předložit svojí vzdělávací instituci, aby mohli zahájit studium. Tito studenti i vyučující jsou pak i nadále omezeni na volném pohybu dle bodu II. mimořádného opatření a zároveň mají povinnost nosit roušky, a to až do negativního výsledku druhého RT-PCR testu, který mají podstoupit po 14 dnech od svého vstupu na území ČR.
Jsem v karanténě, nemocný nebo mám jiná zdravotní omezení
Mám trvalý nebo přechodný pobyt na Slovensku, studijní pobyty na Slovensku
Rady a tipy pro prváky
Prodejna skipt
Věříme, že Vám tato služba usnadní současnou nelehkou situaci.
Knihovna
Sledujte web knihovny a Facebook knihovny, nebo využijte online poradenství a ptejte se na e-mailu knihovna@mendelu.cz.
Kontaktní linky ke koronaviru
Pro uchazeče o studium a studenty
v případě nejasností kontaktujte e-mailem nebo telefonicky studijní oddělení své fakulty:
Pro zaměstnance
personální otázky
- Tel. 778 118 187
(po – pá 9:00 – 18:00) - E-mail: dotazy.orlz@mendelu.cz
Pro studenty a zaměstnance ze/v zahraničí
- Tel. +420 731 683 342 (emergency number)
- E-mail: erasmus-incoming@mendelu.cz, erasmus-outgoing@mendelu.cz
- E-mail: staff@mendelu.cz
Obecné dotazy
ohledně vývoje situace na MENDELU
- Tel. 773 207 777
- E-mail: pr@mendelu.cz
Krizový štáb
Hlavní body z jednání krizového štábu ze dne 11. 1. 2021
- Letní semestr bude zahájen a bude probíhat v on-line podobě. Případná změna do fyzické podoby bude avizovaná dostatečně dopředu.
- Zkoušky budou probíhat ve většině případů on-line. Konkrétní informace studenti zjistí od jednotlivých fakult.
- Od středy 13. 1. bude menza podávat jídlo pouze do krabičky k odnosu s sebou, aby se eliminovala možnost šíření nákazy. Konzumace jídla na místě nebude možná.
Členové krizového štábu
- Danuše Nerudová
- Libor Sádlík
- Pavel Ryant
- Libor Jankovský
- Pavel Žufan
- Alena Salašová
- Jiří Schneider
- Petr Adamec
- Martina Lichovníková
- Radim Farana
- Ivo Pavlík
- Jana Hradská
- Lenka Povolná
- Lukáš Kala
- Jiřina Studenková
Kde hledat další informace
- Web Ministerstva zdravotnictví
- Web Krajské hygienické stanice Brno
- Web World Health Organization
- Web Vlády České republiky
- Web Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
- Web Ministerstva zahraničních věcí
Studenti posledních ročníků mohou na praktickou výuku
23. 11. 2020

Na základě rozhodnutí vlády je od středy 25. listopadu vzhledem k zlepšující se epidemické situaci povolená praktická a laboratorní výuka...
Čeští studenti musí opustit koleje, část ale může zůstat
13. 10. 2020

Na základě mimořádného opatření vlády s platností od 14.10.2020 je zakázána osobní přítomnost studentů, kteří mají trvalý pobyt na...
MENDELU přechází plně na distanční výuku
9. 10. 2020

Mendelova univerzita v Brně od pondělí 12. října přechází plně na online formu výuky. Vyplývá to z aktuálního usnesení vlády, která se...
MENDELU přechází z rozhodnutí hygieny na online režim
22. 9. 2020

Mendelova univerzita v Brně od středy 23. září přechází z rozhodnutí Krajské hygienické stanice Jihomoravského kraje na online výuku. Vyplývá...
Zimní semestr začne v termínu, prezenční výuka bude do 100 osob
7. 9. 2020

Zimní semestr na Mendelově univerzitě v Brně začne v původním termínu 21. září. Převažovat bude prezenční forma výuky. Distančně budou...
Končícím studentům budou umožněny konzultace a zkoušky
16. 4. 2020

Aktuální informace k rozhodnutí vlády ze dne 14. 4. 2020: Studentům, připravujícím se na ukončení studia v bakalářských, navazujících magisterských...
Studenti dostanou 50% slevu na ubytování na kolejích
25. 3. 2020

Studentům bude poskytnuta 50% sleva na kolejné od 1. 4. do konce smlouvy, nejpozději však do 30. 6. s tím, že student na pokoji nebude pobývat...
MENDELU provedla opatření kvůli výsledkům dvou Erasmus studentek testovaných po návratu do vlasti
22. 3. 2020

Dvě zahraniční studentky byly v tomto týdnu po svém návratu do vlasti pozitivně testovány na nový typ koronaviru. Studentky, které byly na MENDELU...
Od 23. 3. nastává změna v přístupu do univerzitního kampusu Brno-Černá pole
20. 3. 2020

S ohledem na aktuální situaci nouzového stavu, s přihlédnutím k pohybu osob v univerzitním kampusu, bude s platnostiod pondělka 23. 3. 2020...
Někteří zaměstnanci mohou přejít na home-office
12. 3. 2020

Dle Nařízení rektora č. 2/2020 bych Vám ráda připomněla, že od hlášení prvního nakaženého koronavirem dne 11. března v JM kraji mohou...
Bližší informace o koronaviru a praktické rady