Aplikace Moje MENDELU poradí studentům cestu na přednášky

20. 9. 2019
Užitečné rady i tipy pro snadnější život na Mendelově univerzitě v Brně najdou lidé v nové mobilní aplikaci Moje MENDELU. Má především ulehčit studentům první kroky na neznámé půdě univerzity, ale posluží také zkušenějším studentům i zaměstnancům. Prváky zavede do správné učebny, dalším pomůže s přihlášením na wifi a v neposlední řadě prozradí, co chystá menza v konkrétní den na oběd.

S myšlenkou mobilní aplikace přišel před třemi lety David Procházka z Ústavu informatiky Provozně ekonomické fakulty. Na jejím vývoji pracoval tým univerzity společně se studenty – programátory Spatial hubu PEF několik let. V současnosti v ní uživatelé najdou sekce Často kladené otázky, Mapa a navigace, Jídelna, Rozvrh a Úkoly. „Ptali jsme se studentů, o jaké funkcionality by měli největší zájem, a jednoznačně nejžádanější je indoor navigace po areálu školy. I já, přestože na univerzitě pracuji pět let, mám někdy problém najít cestu do konkrétní místnosti, kam mám dojít na poradu,“ řekl manažer vývoje aplikace Moje MENDELU Vít Janiš. V budoucnu by aplikace měla fungovat podobně jako navigace v autě, která člověka navede do konkrétní budovy, patra a správným dveřím.

Aplikace začala fungovat o letních prázdninách a zatím si ji stáhlo asi šest set lidí. „Chtěli jsme si ověřit, jestli v ní nejsou nějaké zásadní chyby. Nyní už víme, že je v pořádku, a budeme rádi, když si ji stáhne co nejvíce lidí,“ poznamenal Janiš. Studenti a zaměstnanci univerzity mohou prostřednictvím aplikace sdílet informace i mezi sebou, například hodnotit aktuální nabídku v menze nebo dát vědět spolužákům, že odpadla výuka.

Aplikace Moje MENDELU je součástí konceptu Chytrá univerzita, kteří vnáší moderní technologie a chytrá řešení do fungování univerzity. V budoucnu se studenti a zaměstnanci dočkají například informačních displejů na stěnách fakult, kde si člověk může vyhledat informace o odjezdech MHD nebo jiné užitečné informace. Podle Janiše by tyto chytré obrazovky mohly být do dvou let ve škole v testovacím provozu.

Ještě dříve se studenti dočkají takzvaného chytrého studijního oddělení, které by mohlo začít fungovat už na konci příštího roku. „Studenti řeší, zvláště teď na začátku roku, dlouhé fronty na studijním oddělení. Chceme jim dát možnost, domluvit si schůzku s konkrétním člověkem na určitý čas. Když dorazí, na chodbě bude obrazovka, která ho pak zavolá do kanceláře. Podobně jako na poště. Samozřejmě bude pořád možné přijít i bez objednání. Ale kdo bude využívat rezervační systém, bude mít přehled, kdy na něj přijde řada,“ vysvětlil Janiš.

Více aktualit

Všechny aktuality